Podle něj ve skutečnosti nic nemůže existovat samostatně. Ve svém pojednání o józe to vysvětluje na příkladu se sýrem: Sýr sám o sobě nemá žádné kvality, protože každý člověk, který ho ochutná, ho může vnímat trochu jinak.
Tyto kvality však nejsou ani v nás, protože bez sýra jsme nic. To kouzlo proběhne pouze tehdy, když se střetneme se sýrem a jóga je způsob, jak propojit naše mysli a podvědomí se světem kolem nás.
Dále také říká, že každý náš kousek je jógou, protože jen skrze jógu můžeme skutečně zakusit cokoliv. A ti, kteří ji cvičí pravidelně a správně, nakonec zažijí čtyři věci, jak říká. První je pocení, poté křeč, při které ztuhnou všechny svaly v těle. Následuje třetí stadium „bhucari-siddhi“, jakýsi druh zvláštně definovaného fenoménu „žabího poskakování“. Čtvrté stadium je úplná levitace a Crowley tvrdí, že ačkoliv to nikdy sám neviděl, lidé mu říkali, že levitoval.
Základy Telémy
Tento koncept už byl znám delší dobu, ale byl to Aleister Crowley, kdo stvořil mix západních ideálů a východního mysticismu, který se stal Telémou. I když už se o ní hodně psalo, je to druh podivné filozofie, která se může aplikovat mnoha způsoby a různí lidé si ji mohou různě vykládat.
Přesto existují určité základy, které Crowley nastínil: Nejznámější z těchto principů je jeho proslulé „Dělej, co chceš ve shodě se Zákonem“ I to však záleží na interpretaci. Někteří říkají, že to zcela zřejmě znamená, že můžete dělat cokoliv chcete a pořád budete v rámci akceptovaných zásad této filozofie. Trochu odlišná interpretace však vnáší zpět etiku a morálku a říká, že to jednoduše znamená, že v každém z nás je zahrnuto božské poslání a povaha.
Proto Crowley obvykle spojuje „telému“ ve významu „vůle“ s řeckým agape, „milovat.“ Jen aktem lásky lidé ztrácejí svůj pocit samoty a otevírají dveře čemukoliv, čeho by měli na Zemi dosáhnout. Uvádí se také, že neexistuje něco jako prvotní hřích, a že každý člověk je božským stvořením.
Skutečné nejsou typické křesťanské ctnosti jako skromnost a laskavost, ale odvaha a čest. Crowley dále učil, že vše je o rovnováze. Aby člověk skutečně přijal vše, co je, musí mít v sobě rovnováhu. Je zapotřebí logiky k vyrovnání emocí, moudrosti k vyrovnání inteligence atd.
Telémský vztah s Bohem je téměř pro všechna ostatní náboženská učení docela nebezpečný. Podle Crowleyho existuje několik různých stádií vztahu člověka s Bohem. Předně lidé odmítají myšlenku víry v Boha, namísto aby stáli po jeho boku. Jedině tehdy si člověk uvědomí že společně jsou Bohem.
Bude pokračováno.
zdroj: http://listverse.com
překlad: Honzoid
Buďte první kdo přidá komentář